משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

איזה ציוד אתם צריכים לבישול בוואקום

בישול בוואקום, או בישול בשיטת סו ויד, היא שיטה מתוחכמת ומרתקת שנמצאת איתנו כבר כמה שנים. הבישול בוואקום הומצא בצרפת על ידי שף מוביל, אבל למעשה מתאימה לכולם – כן, גם למי שמצליחה לשרוף קורנפלקס עם חלב ולהוא שמפשל עם ביצת עין.

סו ויד דורש ציוד ייעודי שברגע שמבינים את הקונספט שעומד מאחוריי השיטה – בכלל לא קשה לתפעל. עשינו פה רשימה חלקית וראשונית למי שרוצה לבחון את כוחו בבישול בוואקום. את הציוד ניתן למצוא בכל רחבי האינטרנט במגוון של מחירים (ואיכויות). מוכנים? אנחנו מתחילים:

בישול בוואקום – איך זה עובד?

אם נדבר באופן כללי, לבישול בוואקום (סו ויד) יש שלושה שלבים. כל אחד מהשלבים מצריך אביזר ייעודי:

  1. איטום המזון בתוך שקית וואקום ייעודית, שיכולה להתמודד עם טמפרטורות גבוהות.
  2. הנחת השקית המכילה את המנה בתוך כלי קיבול עם מים.
  3. הדלקת מכשיר הסו ויד והמתנה לתוצאות.

כמו שאמרנו בפתיחה, פה תוכלו לקרוא על שלושת המצרכים הכי בסיסיים לבישול בסו ויד – מכונת הוואקום, שקיות הוואקום והפיילה (כלי הקיבול משלב 2).

מכונת וואקום ביתית

מכונת וואקום ביתית מספקת לנו את הבסיס ההכרחי לבישול בוואקום (כמו שעולה מהשם שלה), אך בנוסף היא מספקת את כל הפתרונות לאיטום איכותי של אריזות המכילות מזון.

מכונת וואקום ביתית מאריכה את חיי המדף של כמעט כל מוצר, שומרת על הטריות של מזון, מונעת הפצה של ריח במקרר או במזווה, ומונעת חדירה של חיידקים לאריזות פתוחות של מזון. לכן, גם אם בסוף תחליטו שבישול בסו ויד הוא לא בשבילכם – מכונת וואקום ביתית תוכל להמשיך ולהיות שימושית עבורכם.

שקיות ואקום

מוכנת וואקום לא שווה הרבה בלי שקיות שמתאימות לשמירה על הוואקום. הודות לתפוצה הרחבה והפופולריות הרבה שבישול הסו ויד צבר, כיום ניתן לקנות שקיות וואקום בכל סופר. דרך אגב, שקיות הוואקום יכולות להיות שימושיות בעוד שימושים מלבד בישול.

למשל, שקיות וואקום נהדרות לשמירה על שמיכות פוך בקיץ מפני שהן מאפשרות לצמצם אותן לגודל מינימלי (כמובן שהשקיות צריכות להיות בגודל המתאים, ושקיות שמתאימות לסו ויד לא מתאימות לשמיכות פוך, אבל מכונת הוואקום דווקא כן).

מיכל סו וויד

מיכל לבישול בוואקום, או פיילה לבישול סו ויד, יכול להגיע במספר גדלים ולהיות עשוי ממגוון חומרים. המחיר של המיכל ישתנה לפי הגודל שלו והחומר שהוא עשוי ממנו.

למשל, מיכל קטן יחסית של עשרה ליטרים יתאים לבישול של סטייקים בודדים, אבל ככל הנראה גם יעלה פחות כסף. לעומת זאת, מיכל גדול יותר של עשרים ושישה ליטרים יהיה יקר יותר וגם יתפוס יותר מקום במטבח שלכם – אבל יאפשר לכם לבשל נתחים גדולים יותר כמו שוק טלה או אפילו עוף שלם.

מכשיר בישול  / “ראנר”

ראנר נשמע כמו מכשיר מתוחכם, אך למעשה מדובר במוט מתכת עם מחשב בקצה שלו. מה שהראנר עושה הלכה למעשה הוא שהמוט דואג שהמים יתחממו, בהתאם להוראות שהגדרתם מראש במחשב שבקצה שמחוץ לפיילה.

במילים פשוטות – הראנר מאפשר לכם לכוון את הטמפרטורה והזמן של הבישול למזון שאתם רוצים להכין.

סיכום

סו ויד בייתי הוא עניין שנשמע מאוד מורכב, אבל למעשה הוא נורא פשוט. כל מה שאתם צריכים הוא מעט סבלנות לקריאת אחד מהמדריכים באינטרנט וציוד מתאים – מכונת וואקום, שקית וואקום למזון, מכשיר לבישול בוואקום ומיכל לבישול המזון.

אנחנו מקווים שעכשיו הבנתם קצת יותר טוב איזה ציוד אתם צריכים אם אתם רוצים להיכנס לתחום הסו ויד ולהתחיל לבשל בוואקום.

 

סל הקניות
סל הקניות שלך ריקמעבר לחנות
דילוג לתוכן