משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

בישול בריא יותר בסו ויד

בישול בריא בסו-ויד

אכילה היא כמעט הפעולה הכי בסיסית שיש לאדם. כל אחד מאיתנו אוכל יותר מפעם אחת ביום, לא משנה מי או מה הוא. באופן הבסיסי, מטרת האכילה היא להביא אנרגיה לגוף האדם, אולם כיום אצל רוב בני האדם האכילה מהווה יותר מקור אנרגיה, אלא גם מקור הנאה, חברה ותרבות.

 

בישול איכותי

עובדה זו, שהאוכל בעיני אנשים מהווה יותר מדרך לקבל אנרגיה, פיתחה לאורך השנים את תחום הבישול האיכותי. אנשים לא מבשלים רק בשביל שהאוכל יהיה מזין, אלא גם בשביל שהוא יהיה טעים ומהנה. אמנם כמעט לכל אורך ההיסטוריה האנושית אוכל היווה גם דרך הנאה, אך ברוב השנים רק באופן נדיר, או ליחידי סגולה. רק באירועים מיוחדים אנשים אכלו כדי להינות, ואילו הזמן אנשים אכלו בשביל להשיג אנרגיה.

 

בתקופה המודרנית, כאשר התפתחה כלכלת העולם, אנשים רבים יותר היו בעלי יכולות כלכליות בשביל להפוך את האוכל ליותר מסתם מזון. פריחה זו, כאמור, העצימה את תחום הבישול האיכותי, אשר נותן דגש על טעם האוכל, ופחות על הערכים התזונתיים שלו.

 

הבעייתיות בבישול איכותי

הסתת הדגש באוכל מהתזונה לטעם הביאה עימה בעיה קשה, שאיתה מתמודדים כמעט כל האנשים בעולם. כאשר לא מתחשבים בערכים התזונתיים של המאכלים, אלא בטעמו, המזון שהאדם אוכל איננו מספק את הצרכים של הגוף באופן מאוזן ונכון, דבר הגורם לבעיות בריאותיות קשות.

 

כאשר אין איזון נכון בין אבות המזון, שומנים פחמימות וחלבונים, הגוף לא ניזון כמו שצריך, ומתפתחות מחלות שונות. בנוסף, כאשר אנשים אוכלים יותר מכדי הצורך האנרגטי, אלא לשם הנאה, נוצר גם כן חוסר איזון מסוכן. לדוגמה, השמנת יתר נובעת מעודף בשומנים ופחמימות באוכל לעומת חלבונים. סכרת סוג 2 נגרמת מעודף פחמימות. יתר לחץ דם נגרם מעודף שומנים, וכך ישנן עוד בעיות רבות אשר נגרמות מחוסר איזון במזון.

 

כיום בעיות אלו קיימות במידה זו או אחרת אצל כמעט כל בני האדם. בעקבות כך עם השנים התפתחו שיטות שונות אשר מנסות להתמודד עם הקשיים מחד, ומאידך לשמור על ההנאה הנגרמת לאנשים מאוכל. ישנן שיטות המתמקדות בניסיון במציאת מאכלים מאוזנים וטעימים יחדיו, ישנן שיטות המתמקדות ביצירת אורח חיים בריא וספורטיבי, אולם אחת השיטות המעניינות היא מציאת שיטות בישול אשר שומרות על האיזונים התזונתיים של האוכל, מבלי לפגוע בטעמו.

 

סו-ויד

סו-ויד היא שיטת בישול, אשר עונה בדיוק להגדרה זו. בישול בסו-ויד מתבצע ע”י בישול בתוך מיכלי סו ויד ובתוכו מיכל נוסף אטום, ללא אוויר (בדמות שקיות ואקום או צנצנות מייסון עם מנגנון נעילת אוויר), בתוך מים רותחים או דברים אחרים אשר מאפשרים שמירה על טמפרטורה מבוקרת. בנוסף, בישול בסו-ויד הוא בישול ארוך, שנעשה בדרך כלל בטמפרטורה נמוכה מבישול רגיל. תנאים אלו גורמים לכך שרמת הבישול של המזון תהייה אחידה בכל שכבותיו, ובנוסף שומרים על הויטמינים והערכים התזונתיים שיש בחומר הגלם המקורי.

 

השמירה על הויטמינים והערכים המקוריים נעשית בעקבות כך שאין פירוק של התאים בחומר, ולכן הנוזלים שבהם לא מתנקזים החוצה. אותם נוזלים מכילים כמות גדולה של ויטמינים אשר היו ‘נאבדים’ במקרה של בישול רגיל. כאשר מדובר בבשר, הבישול בסו-ויד תורם לשמירה על רמת חלבון גבוהה ביחס לרמת השומן, דבר התורם מאוד לאיזון בין אבות המזון בגוף. בירקות הסו-ויד עוזר לשמור על הויטמינים והתאית, ובכך לתרום לעיכול טוב יותר, ופעילות טובה של כל מערכות הגוף. בנוסף, מחיר סו ויד וכליו המשלימים הינם זולים באופן יחסי לכלי בישול ברמה גבוהה כמו תנור או כיריים.

 

אולם, הדבר החשוב ביותר בסו-ויד הוא שאף על פי שהוא מהווה שיטת בישול בריאה, היא גם טעימה מאוד. שפים וקולינרים רבים אוהבים לבשל בשיטה זו בלי קשר לבריאות, אלא רק בעקבות הטעם המשובח והייחודי שהוא נותן. שילוב זה גורם לסו-ויד להיות שיטת בישול אידיאלית, גם בריאה וגם טעימה.

סל הקניות
סל הקניות שלך ריקמעבר לחנות