משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

הנתח המושלם בעזרת ראב לבשר

זמן הכנה

זמן בישול

טמפרטורה

רמת קושי

מנסים להעשיר את טעם הבשר שלכם? מחפשים איך לגוון את הטעם הרגיל והמוכר של הבשר? קבלו כמה טיפים שימושיים לגבי שימוש בראב וכיצד ניתן לקבל באמצעותו את נתח הבשר המושלם.

מה זה ראב?

ראב הינו שם לתערובת תבלינים שמוסיפים לבשר, לעוף, לדגים או לכל מזון אחר לצורך העשרה וחיזוק הטעמים. תערובת הראב מורכבת לרוב ממגוון סוגים של תבלינים יבשים, עשבי תיבול ומוצרים נוספים כמו דבש, צ’ילי, ברביקיו, שום וכו’. החלק המעניין בראב הוא היכולת לאזן בין הטעמים וליצור הרמוניה ביניהם. כל זאת באמצעות איזון ומשחקי טעמים בין מתוק ומלוח ובין חמוץ וחריף. מעבר ליחס המשמעותי בין התבלינים עבור הראב, יש צורך גם לבצע התאמה בין הראב לבין נתח הבשר.

 

אילו סוגים של ראב יש?

קיימים ראבים חריפים, מתוקים, חמוצים – מתוקים ועוד. באופן כללי יותר, הראבים מתחלקים לשני סוגים – ראבים יבשים וראב רטובים.

ראב רטוב הינו סוג שעשוי להגיע כמשחה או כנוזל וראב יבש הוא למעשה תערובת תבלינים יבשים. לסוג הרב שתבחרו יש השפעה גדולה על מרקם הבשר ולכן חשוב להתאים את הראב לסוג הבשר. במקרים של בשר יבש יותר כמו עוף מומלץ להשתמש בראב רטוב כדי למנוע מהבשר להתייבש ולהעניק לו עסיסיות. מצד שני, ראב יבש מאוד מומלץ למצבים שבהם רוצים ליצור קראסט קראנצ’י סביב הבשר.

 

אילו רכיבים ניתן לשלב בראב?

הכנת ראב דורשת לא מעט יצירתיות. ראב יבש ניתן למעשה להרכבה כמעט מכל תבלים שיש לכולנו בבית כמו פפריקה, צ’ילי ועוד. יש לזכור כי במידה והבסיס שלכם הוא רב קנוי, כנראה שמצא בו כמות גדולה של מלח ולכן מומלץ לוותר על תוספת בתערובת התבלינים.

אם אתם מכינים ראב רטוב, כדאי לשלב מרכיבים נוזליים דבש, רוטב צ’ילי, רוטב ברביקיו, חרדל ואפילו יוגורט או פסטו. לטעם האישי שלכם יש הרבה השפעה ומומלץ לשלב רכיבים שאתם אוהבים. כדאי לשלב בראב רטוב גם תבלינים יבשים אך יש להקפיד שבסופו של דבר תצא לכם תערובת יותר לחה מיבשה.

איך מורחים ראב על הבשר וכמה זמן מראש?

חשוב לוודא שהרב ייגע בכל חלק בבשר בצורה טובה. במידה והכנתם כמות גדולה של ראב ותרצו לשמור על חלק ממנה במקרר, מנעו מאותו חלק מלגעת בבשר – במידה וזה יקרה לא תוכלו לשמור את שאריות הראב במקרר לאורך זמן. בנוסף, מומלץ להפריד את כמות הראב שלדעתכם תצטרכו ולבצע את ההשרייה בכלי נפרד.

באשר לזמן ההשרייה, כדאי לשים לב שככל שהבשר ישרה יותר זמן בראב, כך סביר שהוא יקלוט יותר טעמים. זמן ההמתנה המינימלי הוא באורך של כ- 15 דקות וניתן אף להגיע להשריה של כמה שעות.

איך ניתן להעריך את טעם הראב?

טעימה של הראב לפני הבישול לא תשקף לכם את הטעם האמיתי שלו. כדאי לזכור שגם אם הראב מרגיש לכם חריף או מתוק מידי, בזמן הבישול המיצים שהבשר מפריש והתהליכים הכימיים מפתחים טעמים שונים לגמרי שכנראה לא יורגשו לפני הבישול. לכן מדובר בהליך של ניסוי וטעיה באשר לטעם הראב ותוכלו להחליט אם אהבתם אותו או לא רק לאחר הבישול.

סיכום

בישול הינו הליך מורכב המבוסס רבות על ניסוי וטעיה. גם ראב מבוסס על הליך דומה לזה אך הוא גם פותח פתח לניסוי טעמים ושילובים שונים שיובילו אתכם בסופו של דבר להרכב הטעמים הראוי עבור הנתח המושלם. זכרו כי קיימות אופציות רבות לשילובים של תבלינים וכי טעמכם האישי הוא בסופו של דבר החשוב ביותר!

חזה אווז בסו ויד

אם עדיין לא יצא לכם לאכול חזה ברווז בסו ויד אז לא באמת טעמתם חזה ברווז מושלם, כבשר אשר מומלץ לאכול אותו במידת מדיום רייר

קרא עוד »

סטייק טונה

סטייק טונה מצרכים: סטייק טונה בעובי 2.5-5 ס”מ מלח פלפ שחור גרוס עשבי תיבול : טימין, פטרוזיליה, שמיר אופן ההכנה : ממלאים מיכל סו ויד

קרא עוד »

רוסטביף

רוסטביף מצרכים: 1.5 קילו שייטל כף וחצי פלפל שחור כף זרעי חרדל חצי כפית זרעי כמון חצי כפית זרעי כוסברה מלח אופן ההכנה: ממלאים מיכל

קרא עוד »
סל הקניות
סל הקניות שלך ריקמעבר לחנות