משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

כלים מברזל יצוק – איכות, אלגנטיות וקולינריה גבוהה במטבח שלך

בעולם כלי המטבח שהולך ומתפתח עם השנים ישנם קלאסיקות מסוימות העומדות במבחן הזמן, וכלי בישול מברזל יצוק הם ללא ספק אחת מהם. ממחבתות פשוטות ועד סירים גדולים וכבדים, כלי ברזל יצוק הם מרכיב עיקרי במטבחים רבים ברחבי העולם במשך מאות שנים.

במאמר זה נחקור לעומק את הקסם המתמשך והיכולות הקולינריות של כלים מברזל יצוק, ונבחן את ההיסטוריה העשירה שלו וסודות הטיפול בכלים אלה.

היסטוריה בקטנה:
כדי להעריך באמת כלים מברזל יצוק יש להתעמק בהיסטוריה העשירה והמרתקת של כלים אלו, הכלים מברזל יצוק הראשונים נוצרו בסין העתיקה לפני למעלה מ 2,000 שנים וככל שחלפו להם השנים הכלים האלו מצאו את דרכם לאירופה ועד המאה ה-18 הם הפכו לכלים חיוניים במטבחים רבים ברחבי העולם.

ייחודיות במטבח:
מה שמייחד את הברזל היצוק הוא רבגוניות שאין כמותה. מכריים, לתנור, למדורה, לגריל וכו, כלים אלו יכולים לשמש בצורה טובה ואיכותית בכל אחת משיטות בישול אלה מה שהופף אותם לחיוניים למגוון שיטות בישול.

בנוסף הברזל הייצוק מתמחה במתן צריבה מושלמת לבשר וירקות. בגלל פיזור החום האחיד ואגירת החום הגבוהה צריבה על כלי ברזל יצוק יעניקו קראסט מדוייק וייחודי ואטימה מדוייקת לבשר שהמיצים לא יברחו וכל זה יתן תוצאה מעוררת תאבון.

בכלים מברזל יצוק ניתן להשתמש למגוון רחב של שיטות בישול:

אפיה:
כלים מברז יצוק מעולים לאפיה בעיקר של לחמים מכיוון שתכונות שימור החום של הברזל הופכות את הכלי לבחירה מצויינת לאפיה אחידה ולקראסט מעורר תאבון.

טיגון:
הדפנות הגבוהות של מחבת ברזל יצוק הוםכות אותה לכלי אידיאלי לטיגון עמוק, היכולת של הברזל לשמור על טמםרטורה עקבית מבטיחה שהטיגון יצא פריך ומבושל בצורה מושלמת.

בישול איטי:
סירים מברזל יצוק הם הבחירה האולטימטיבית עבור תבשילים בבישול ארוך ולמרקים, הדפנות העבות של הסיר בשילוב שימור החום יוצרים סביבה אידיאלית לבישול נמוך ואיטי וכתוצאה מכך התבשילים יוצאים מושלמים, עדינים וטעימים.

צליה:
אם אתם רוצים לקחת את הדרך בה אתם צולים בשר שלב אחד קדימה תשתמשו במחבת ברזל יצוק, דבר זה יתן לכם צליה וקראסט מושלמים עם דגש על טעם מעושן ומיוחד לבשר ולירקות שלכם.

איך לטפל בכלים מברזל יצוק:
כלים מברזל יצוק ידועים בעמידתם ובחיי המדף הארוכים שלהם אך בשביל שזה יקרה צריך לדעת לתת לכלי את הטיפול הטוב ביותר בשבילו, הנה כמה טיפים לשמירה וטיפול בכלים מברזל יצוק.

מריחה בשמן:
שמן הוא הדבר הסודי שהופך את הכלי למשטח נון-סטיק, על מנת לגרום לדבר הזה לקרות יש לצפות את הכלי בעזרת שכבה דקה של שמן על ידי נייר סופג ולאפות את הכלי בתנור או טאבון על חום גבוה למשך כמה דקות, יש לחזור על תהליך זה מספר פעמים על מנת ליצור ציפוי גמיש וטבעי שיחזיק לאורך זמן.

הימנעו מסבון:
בניגוד למה שנהוג לחשוב סבון אינו אוייב של הברזל היצוק אך עם זאת עדיף להימנע מחומרי ניקוי חזקים היכולים להסיר את ציפוי השמן, במקום זאת יש להשתמש במים בלבד ובספוג או מטלית רכה על מנת לשמור עך הכלי.

לייבש היטב:
לאחר השטיפה יש לדאוג שהכלי יבש היטב על מנת למנוע חלודה, יש להניח את הכלי על להבה שיתחמם וייתיבש.

 

לסיכום:
אחרי שקראתם את המאמר אני בטוח שאתם מבינים עכשיו את ההתרונות שיש לכלים מברזל יצוק ואיך הם יכולים לעלות את הבישול שלכם כמה רמות למעלה, בנוסף למדנו פה דרכים על מנת לשמור על הכלים שלכם ואיך להשתמש בכלים למגוון רחב של שיטות בישול ומה ההיתרון של כל שיטה.

אז למה אתם מחכים תוציאו את הכלים שלכם מהארון ותתחילו לבשל
בתאבון 🙂

 

 

עשה ואל תעשה בבישול בסו ויד

בישול בטכניקת סו ויד זכה לפופולריות עצומה בשנים האחרונות בזכות יכולתו לייצר מנות נימוחות, עסיסיות ובעלות טעם מושלם. שיטת בישול זו כוללת איטום מזון בשקיות

קרא עוד »

שימוש נכון בסו ויד

מכשיר סו ויד הומצא לפני כמה שנים לאחר ששפים שעבדו במסעדה בדרום צרפת התאכזבו משיטות הבישול הנפוצות שגרמו למנת הבית שלהם, שכללה כבד אווז, להתפרק

קרא עוד »
סל הקניות
סל הקניות שלך ריקמעבר לחנות