משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

עשה ואל תעשה בבישול בסו ויד

בישול בטכניקת סו ויד זכה לפופולריות עצומה בשנים האחרונות בזכות יכולתו לייצר מנות נימוחות, עסיסיות ובעלות טעם מושלם. שיטת בישול זו כוללת איטום מזון בשקיות ואקום ובישולו באמבט מים מבוקר מדויק. בעוד שסו-וויד הוא פשוט יחסית, יש כמה פעולות חשובות שכדאי לזכור בכדי להבטיח תוצאות עקביות פעם אחר פעם. אגדנו עבורכם את הקווים המנחים העיקריים לבישול מוצלח בסו ויד, כולל שימוש במד חום לבשר, צנצנות מייסון או צנצנות זכוכית, ערכת סו ויד, שקיות ואקום וכלים מתאימים אחרים.

 

חימום לאחר בישול

 

עשה: 

 

לצרוב את הבשר להשגת גימור פריך.

אחת הפעולות החשובות ביותר בבישול סו ויד היא צריבת הבשר לאחר בישולו במיכל המים. הצריבה יוצרת קרום יפה בצד החיצוני של הבשר, ומשדרגת את המראה והטעם שלו. יש לצרוב את הבשר במהירות על אש גבוהה כדי להשיג את אותו קראסט מקורמל מסביב.

 

אל תעשה: 

 

לבשל את הבשר יתר על המידה.

הימנע מבישול יתר של הבשר בתהליך הצריבה. המטרה היא לפתח קרום מבלי לבשל יותר את הפנים. צריבה מהירה בחום גבוה היא כל מה שצריך כדי להשיג את המרקם והטעם הרצויים.

 

שמירה לאחר הבישול

 

עשה: 

 

לצנן את האוכל המבושל במהירות.

לאחר בישול סו ויד, חיוני לקרר את המזון במהירות כדי למנוע צמיחה של חיידקים מזיקים. הניחו את השקיות הואקום האטומות באמבט קרח או השתמשו בצ’ילר במידה ויש. רק לאחר שהמזון התקרר, ניתן לקרר או להקפיא אותו לשימוש מאוחר יותר.

 

אל תעשה: 

 

להשאיר אוכל מבושל בטמפרטורת החדר.

למרות ההנחה הרווחת, לעולם אין להשאיר אוכל מבושל בטמפרטורת החדר לתקופה ממושכת. חיידקים יכולים להתרבות במהירות בטמפרטורת החדר, מה שמוביל למחלות הנישאות במזון. הקפידו תמיד על נהלי קירור נאותים ואחסנו את המזון כראוי כדי לשמור על איכותו ובטיחותו.

 

הקפאת והפשרת מזון לאחר הבישול

 

עשה: 

 

להקפיא מזון מבושל לשימוש מאוחר יותר.

ניתן להקפיא מזון שבושל אך רק אם אלו בוצעו כהלכה. לאחר שהמזון צונן במהירות, העבירו את השקיות האטומות בוואקום למקפיא לאחסון לטווח ארוך יותר. בישול סו ויד ידוע בשמירה על איכות המזון, והקפאה תשמור על המרקם והטעם שלו עד שתהיו מוכנים ליהנות ממנו.

 

אל תעשה: 

 

להקפיא מחדש מזון מופשר.

הימנע מהקפאה חוזרת של מזון שהופשר בעבר. לאחר שהפשרתם אוכל שבושל כבר, יש לבשל אותו ולצרוך אותו באופן מידי. הקפאה חוזרת עלולה לפגוע במרקם ובטעם של המזון ועלולה להגביר את הסיכון לצמיחת חיידקים.

 

שימוש בכלים מתאימים

 

עשה: 

 

השתמש בכלים עמידים בחום.

בעת טיפול בשקיות או צנצנות זכוכית או צנצנות מייסון לסו ויד אשר מתחממות, יש להשתמש בכלים עמידים בחום כגון מלקחיים או כלי מטבח מצופים סיליקון. כלים אלו יכולים לעמוד בטמפרטורות גבוהות מבלי להמיס או להעביר טעמים לא רצויים למזון.

 

אל תעשה: 

 

להשתמש בכלי מתכת עם שקיות נון סטיק.

הימנע משימוש בכלי מתכת עם שקיות ואקום נון סטיק, מכיוון שהם עלולים לגרום לנזק ולפגוע בשלמות האיטום. במקום זאת, בחר בכלים רכים יותר כאלו שלא ישחקו את השקיות בכדי לטפל ולחלק את האוכל המבושל.

 

מד חום בשר: כלי חיוני מתמיד

 

עשה: 

 

השתמש במד חום בשר כדי לאמת את הטמפרטורה הנוכחית.

השקיעו במד חום בשר אמין כדי לוודא את הטמפרטורה הפנימית של המזון, במיוחד בעת בישול נתחי בשר עבים או מנות גדולות. בעוד שבישול סו ויד ידוע בדיוק שלו, מד חום לבשר מוסיף שכבה נוספת של ביטחון שהמנה תגיע למידת העשייה הרצויה.

 

אל תעשה: 

 

הסתמכו על הוראות הזמן בלבד.

בעוד שבישול בטכניקת סו ויד כרוך לעתים קרובות בזמני בישול מדויקים, שינויים בגודל ובעובי המזון יכולים להשפיע על תהליך הבישול. חיוני להשתמש במד חום לבשר כדי לוודא שהטמפרטורה הפנימית הגיעה לרמה הבטוחה לצריכה.

 

צנצנות מייסון או צנצנות זכוכית: חלופות מתאימות

 

עשה: 

 

השתמש בצנצנות מייסון לנוזלים ולמזון בעל נוזלים או מיצים

צנצנות מייסון או צנצנות זכוכית הן אלטרנטיבות מצוינות לשקיות אטומות בוואקום בעת בישול נוזלים או מזון בעל נוזלים למחצה בתוך מיכל הסו ויד. הם מספקים מיכל מאובטח ועמיד בפני דליפות תוך שהם מאפשרים לצפות בתהליך הבישול מן העין המתבוננת מהצד.

 

אל תעשה: 

 

להשתמש בצנצנות סדוקות או שבורות.

יש לבדוק תמיד את צנצנות המייסון או את צנצנות הזכוכית על מנת לאתר סדקים או שברים טרם השימוש בהן לבישול בסו ויד. צנצנות פגומות עלולות להישבר במהלך תהליך הבישול, ולהוביל לסכנה בטיחותית פוטנציאלית וכמובן למנה הרוסה.

 

בישול בסו ויד יכול להעלות את הכישורים הקולינריים וליצור מנות מענגות ונימוחות במינימום מאמץ. על ידי ביצוע ההוראות שפירטנו, תוכלו להבטיח תוצאות וטעימות ועקביות בכל פעם. 

זכרו להשתמש במד חום לבשר לאימות טמפרטורה מדויקת, לצנן במהירות ולאחסן מזון מבושל כראוי, לטפל בשקיות ואקום או בצנצנות הזכוכית או צנצנות המייסון, עם כלים מתאימים. 

 

אנו מזמינים אתכם להיכנס לחנות האונליין שלנו ולהתרשם ממגוון ערכות הסו וויד המקצועיות שאנו מציעים!

בישול שמח!

בריין יבש ובריין רטוב

אחד התחביבים הצומחים בשנים האחרונות הוא הבישול. אכילה כבר מזמן איננה רק מילוי צורך אנרגטי, אלא מהווה גם דרך הנאה ובילוי. בעקבות כך תחום הבישול

קרא עוד »
סל הקניות
סל הקניות שלך ריקמעבר לחנות