משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

כל מה שרציתם לדעת על בישול ירקות בסו ויד

בתחום החדשנות הקולינרית בישול בסו ויד התגלה כטכניקה שלר רק פונה לחיך של אוהבי הבשר אלה גם לחובבי הירקות. שיטת הבישול בסו ויד הידועה בדייקנות שלה מצאה הרמוניה מושלמת עם עולם הירקות על ידי העשרת הטעמים ושמירה על הצבעים והמרקמים של הירקות.
בעודנו חוקרים על עולם הסו ויד וההיתרונות שלו בבישול ירקות אנו מגדירים מחדש את האופן בו אנו ניגשים לבישול הירקות, במאמר זה תוכלו למצוא שאלות נפוצות ותשובות מעמיקות על בישול ירקות בסו ויד וההתרונות הבריאותיים של שיטה זו.

מה ההיתרונות של בישול ירקות בסו ויד?
בישול ירקות בסו ויד מציע יתרונות רבים כגון בקרת טמפרטורה מדוייקת השומרת על הויטמינים בירקות, שמירה על מרקם וצבע שיכולים להאבד בשיטות בישול מסורתיות.
תהליך הבישול האיטי והמבוקר שומר משפר את טעמי הירקות תוך שמירה על הערכית התזונתיים של הירק ובנוסף מונע בישול יתר של הירק וככה אפשר להגיע לתוצאות מדוייקות יותר.

כיצד בישול בסו ויד שומר על הצבע של הירקות?
בעזרת בישול בטמפרטורה מבוקרת הירק שומר על הכלורופיל שלו ועל פגמנטים נוספים וככה הירק שומר על צבע עשיר שעושה תאבון לאכול.

מהם טווחי הטמפרטורות שבהם מומלץ לבשל ירקות בסו ויד?
טמפרטורת המים המומלצת ביותר לבישול ירקות בסו ויד נעה בין 60 מעלות צלסיוס לירקות רכים ועד 84 מעלות צלסיוס לירקות שורש, כמובן שיש ירקות ספציפים שדורשים טמפרטורה מדוייקת על מנת להשיג את המרקם והטעם הרצוי.

תבלינים מומלצים לשימוש בעת בישול ירקות?
עשבי תיבול כמו תימין, רוזמרין ומרווה יחד עם שום, גרידת לימון ושמן זית מעשירים את הטעם של הירקות ומעניקים מנעד טעמים נוסף לירק.

האם יש ירקות ספציפים שמומלצים לבישול בסו ויד לשיפור המרקם והטעם?
בישול של ירקות בעלי מרקמים עדינים כגון אספרגוס או ברוקולי ישמרו על רכות והטעם של הירק לעומת זאת ירקות עמילנים כמו תפוח אדמה ישיגו בישול אחיד ומדוייק ללא בישול יתר.

לאחר הבישול בסו ויד האם ניתן להשתמש בשיטות בישול נוספות לקבלת מרקם וטעם נוספים?
כמובן שאפשר לאחר הבישול בסו ויד ניתן לתת לירקות צריבה מהירה על גריל או על מחבת לקבלת מרקם וטעם נוספים.

מה ההבדל בין זמני הבישול בין הירקות השונים?
לכל קבוצת סוגי ירקות צריך להתייחס שונה מבחינת זמני הבישול שלהם למשל לירקות שורק המאופיינים במציקותם דורשים זמני בישול ארוכים יותר עד להגעת הרכות הרצויה, בדרך כלל זמני הבישול לירקות אלו נע בין שעה לשעתיים תלוי בירק ובמידת הרכות הרצויה.
לעומת זאת ירקות רכים או עלים כגון תרד או בוק צ’וי זקוקים לזמני בישול קצרים יותר על מנת לשמור על פריכותם וצבעם בדרך כלל זמני הבישול לירקות אלו נעים בי 15-30 דקות תלוי בירק.

איך בישול בסו ויד עוזר לשמור על הערכים והרכיבים התזונתיים של הירק בהשוואה  לשיטות בישול אחרות?
ההיתרון בסו ויד שלא קיים בשיטות בישול אחרות הוא הדיוק בטמפרטורה לעומת בישול במים למשל שלא יכולה להיות טמפרטורה אחידה וברגע שהירק נמצא בטמפרטורה חמה מידי לזמן ממושך דבר זה עלול להוביל לאובדן משמעותי של חומרים מזינים עקב חשיפה ממושכת לחום לעומת סו ויד שבוא הטמפרטורה קבועה ונמוכה וככה הירק שומר על הערך התזונתי והויטמינים שלו, בנוסף בגלל שהירקות נמצאים אטומים בתוך שקית וואקום במהלך הבישול בסו ויד הטעמים והרכיבים התזונתיים נשארים אטומים ונשמרים יותר טוב.

 

אז לאחר שלמדנו על ההיתרונות שיש לבישול ירקות בסו ויד למה אתם מחכים תוכלו לרכוש את ערכת הסו ויד שלנו ולהתחיל לבשל ירקות כמו מקצוענים תוך כדי שמירה על המרקם, הצבע והערכים התזונתיים של הירקות וככה להגיע לתוצאות מושלמות יותר.

 

 

 

 

מה זה סו ויד

סו ויד היא שיטה של בישול, הנעשית בעזרת אטימה של שקית פלסטיק, שהוצא ממנה האוויר, והנחתה באמבטיית מים לזמן ארוך, שיכול לנוע בין שעה אחת

קרא עוד »

שימוש נכון במכונת וואקום

מכונת וואקום נחשבת לאחת המכונות השימושיות ביותר עבור כל מטבח שנעשות בו פעולות של בישול ואפייה על בסיס קבוע. עד לפני כמה שנים, ניתן היה

קרא עוד »
סל הקניות
סל הקניות שלך ריקמעבר לחנות