משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

כל מה שרציתם לדעת על שבבי עץ לעישון: המדריך למעשן המתחיל

אומנות עישון המזון הינה מסורת קולינרית בת מאות שנים המציעה טעמים יחודיים למזון שלנו.
השימוש בסוגי עצים שונים להחדרת טעמים למזון צבר תאוצה בעשור האחרון והוא נותן טעמים עשירים ומענגים לבשר, ירקות ואפילו לגבינות שאנו אוכלים.
היום נדבר קצת על עולם הבשר המעושן ונבחן את סוגי העצים השונים שיש לעולם הזה להציע, מה כל סוג עץ יכול להציע למנה שלכם, לאיזה סוגי מזון מומלץ להשתמש בו ואיך להתשמש בו ליצירתיות קולינרית.

שבבים מול צאנקים: מה ההבדל?

בעוד שגם שבבי עץ לעישון וגם צאנקים מספקים לנו את אותה מטרה קיים מספר הבדלים שלפיהם נחליט באיזה סוג עדיף לנו להשתמש, ההבדלים העיקריים בינהם זה זמן השריפה ועוצמת הטעם.
הבחירה בין שבבי עץ לעישון לבין צאנקים דבר ראשון תלויה בשיטת הבישול הרצויה, אם אנו מעוניינים לעשן בשר שמיועד לעישון ארוך או עופות מומלץ להשתמש בצאנקים למעשנה מכיוון שהצאנקים נשרפים לאט ופולטים עשן עקבי לאורך תקופת עישון ממושכת, לעומת זאת השימוש בשבבי עץ לעישון מיועדים לעישון קצר, שבבי עץ לעישון יתנו לנו פרץ עז של טעם מעושן בזמן קצר בגלל היכולת שלהם להישרף במהירות.

אז אחרי שהחלטנו אם לקנות שבבי עץ למעשנה או צאנקים למעשנה עכשיו נבחר את הטעם האהוב שלנו.

שבבי עץ היקורי: חזק ואדמתי
עץ היקורי ידוע בטעמו החזק והאדמתי מה שהופך אותו לבחירה מועדפת לעישון בשרים, הגוונים העזים שלו מוסיפים עומק למנות ויוצר תערובת הרמונית של טעמים מעושנים.

שבבי עץ מסקיט: טעם נועז
שבבי עץ מסקיט מעניק עישון נועז ואינטנסיבי שלעיתים קרובות מזוהה עם המטבח הדרום מערבי, הוא משולם לצלייה ועישון של בשר בקר ומציע טעם מובהק שאינו מיועד לבעלי לב חלש.

שבבי עץ תפוח:מתיקות פירותית
עץ התפוח מביא טעם עדין ומעט מתוק למנה, עץ זה הוא רב תכליתי ומשתלב היטב עם בשרים שונים כולל עופות ומציע עישון עדין שלא משתלט על הטעמים הטבעיים של הבשר.

שבבי עץ דובדבן:עדין ופירותי
עץ הדובדבן מספק ארומה קלילה ומעט פירותית, הוא משפר את הטעמים של המזון ומציע עישון עדין ומאוזן יותר. הוא מומלץ בעיקר לדגים ועופות.

שבבי עץ אלון:קלאסי ואמין
עץ האלון הוא עץ קלאסי לעישון שיותר איזון מושלם בין עוצמה לעדינות, הוא מתאים למגוון רחב של בשרים, עופות ודגים ומיועד בדרך כלל לעישונים קלאסיים ומסורתיים.

שבבי עץ ברבן/מייפל: רך ומתוק
עץ המייפל מעניק למאכלים עישון עדין ומתוק, עץ המייפל מיועד בעיקר לדגים ופירות ים והוא מוסיף שכבה נוספת ומורכבת של טעמים למזון.

שבבי עץ פקאן: אלגנטי ואגוזי
עץ הפקאן מציע טעם אגוזי ועשיר, הוא מאוד דומה להיקורי אך עם פרופיל טעמים מתון יותר, זוהי בחירה מעולה למגוון רחב של בשרים.

כל סוג עץ תורם את האופי הייחודי שלו למאכלים השונים, מהנועזות של ההיקורי ועד לעדינות של הדובדבן.

לאחר שהבנו מה ההבדלים בין הטעמים השונים ובין הגדלים השונים של העץ עכשיו תוכלו לרכוש את הטעם האהוב עליכם ולהתחיל לצאת למסע קולינרי בעולם עישון הבשרים הרחב.

בתאבון:)

 

 

בריין יבש ובריין רטוב

אחד התחביבים הצומחים בשנים האחרונות הוא הבישול. אכילה כבר מזמן איננה רק מילוי צורך אנרגטי, אלא מהווה גם דרך הנאה ובילוי. בעקבות כך תחום הבישול

קרא עוד »
סל הקניות
סל הקניות שלך ריקמעבר לחנות