משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

משלוח חינם בהזמנה מעל 390 ש"ח

שיטות וגאדג׳טים: כך תעלו רמה בבישול בשר

בישול בשר עד למידת העשייה המושלמת יכול להיות משימה מאתגרת, במיוחד אם השאיפה היא להגעה לתוצאות מדויקות ועקביות פעם אחר פעם. עם השיטות הנכונות והגאדג’טים למטבח הנכונים והמדויקים עבורכם, תוכלו להעלות את כישורי בישול הבשר שלכם לגבהים חדשים. 

במאמר זה, נחקור אביזרים וגאדגטים למטבח כמו מד חום לבשר, שקיות ואקום למזון, סו ויד ועוד. בנוסף, נלמד להכין ראב שישדרג כל נתח בשר בעזרת המדריך להכנת ראב לבשר אונטריב שלנו, כמו גם מתכונים לסו ויד

בעזרת כל אלו תוכלו להגיע לבשר מבושל בצורה מושלמת בכל פעם שרק תרצו. 

מד חום בשר – החבר הטוב ביותר של הבשר שלכם

מד חום בשר אמין הוא כלי הכרחי עבור כל אחד השואף להצטיין בבישול בשר שלו. היכולת לאמוד במדויק את הטמפרטורה הפנימית של הבשר, מאפשרת להגיע לרמת העשייה הרצויה עבור סוגים ונתחים שונים של בשר. בין אם מדובר על סטייק רך, חזה עוף עסיסי או צלי מבושל בצורה מושלמת, מד חום בשר הוא החבר הכי טוב במטבח.

לא רק מד חום לבשר, שדרגו את טכניקות הבישול עם אביזרים שונים 

אביזרים ממלאים תפקיד מכריע בשיפור מאמצי בישול של מוצרים שונים ובמיוחד של בשר. בין אם מדובר במלקחיים איכותיים, מברשות זילוף או כפפות סיליקון בכדי לטפל בבשר חם בקלות ובדיוק – כלים אלה לא רק הופכים את תהליך הבישול לבטוח יותר, אלא גם עוזרים לשמור על שלמות של המרקם והטעמים שלו. בשר מתובל ובטעמים נכונים מצריך אביזרים נכונים ההופכים את המשימה נטולת כל מאמץ.

 

אחת הטכניקות המצוינות להכנת נתח בשר – ראב טוב. ראב, באנגלית: Rub הנקרא על שם פעולת שפשוף הבשר בתערובת, יכול להפוך נתח בשר רגיל לתענוג עמוס בטעמים. להלן מדריך שילמד אתכם שלב אחר שלב כיצד להכין את הראב המושלם שיעטוף את הנתח שלכם בניחוח מגרה ומרשים. 

 

  1. בחרו את הבסיס הנכון: התחילו בבחירת בסיס הראב, הכולל בדרך כלל מרכיבים כמו מלח, סוכר או שילוב של שניהם. מלח משפר את הטעמים הטבעיים של הבשר, בעוד שסוכר מוסיף נופך של מתיקות ומסייע לתהליך הקירמול בזמן הבישול.

 

  1. הוסיפו תבלינים ועשבי תיבול: לאחר מכן, שלבו תערובת של תבלינים ועשבי תיבול בכדי ליצור פרופיל טעמים מאוזן היטב לראב. התבלינים הנפוצים כוללים פלפל שחור, פפריקה, כמון, אבקת שום ואבקת בצל. לתוספת ״קיק״ של חריפות, ניתן לכלול בראב פלפל קאיין או אבקת צ’ילי.

 

  1. איזון עם אלמנטים מלוחים: כדי להשיג עומק בראב, הוסיפו אלמנטים מלוחים כמו חרדל מיובש, טימין, רוזמרין או אורגנו מיובש. עשבי תיבול אלו מחדירים לבשר ניחוחות וטעמים עשירים.

 

  1. ניסוי עם מתיקות: לראב מתוק יותר, ניתן להכניס מרכיבים כמו סוכר חום, קינמון או אגוז מוסקט. המתיקות מוסיפה מורכבות ומאזנת את הטעם הכללי.

 

  1. חשוב – לבדוק ולהתאים: לאחר שערבבתם את הראב, טעמו כמות קטנה והתאימו את התיבול לפי הצורך. זכרו שהראב צריך להשלים את הבשר מבלי להכריע אותו.

 

שיפור הטעם עם בישול סו ויד

 

סו ויד (ובצרפתית: Sous vide) היא טכניקה קולינרית הכוללת בישול מזון אטום בוואקום באמבט מים בטמפרטורה מבוקרת ומדויקת. שיטה זו יעילה במיוחד לבישול בשר, מכיוון שהיא מבטיחה תוצאות מדויקות ובו בעת עקביות פעם אחר פעם.

 

המפתח לסו ויד – שקיות ואקום למזון טובות

 

שימוש בשקיות ואקום למזון טובות הכרחי בבישול סו-ויד שכן הן שומרות על מיצי הבשר הטבעיים והטעמים הטבעיים של הבשר תוך מניעת חדירת מים פנימה. האטימה האטומה מבטיחה שהבשר מתבשל בצורה אחידה ושומר על רכותו, מה שמביא למנה עסיסית במיוחד.

 

כדי להצטיין בבישול סו-ויד השקיעו באביזרים המתאימים. 

 

על מנת שבישול הבשר בטכניקת הסו ויד יצא מושלם, צריך לבחור מיכל או אמבט אשר יוכלו להכיל את גודל הנתחים מבלי שיגעו בתחתית, בסירקולטור, מד אמין וכדומה. גאדג’טים אלו שומרים על טמפרטורת מים קבועה, השולטים במדויק על תהליך הבישול. 

 

בישול בסו ויד הוא רב תכליתי ומתאים למתכונים שונים ומגוונים. בישול בסו וויד מומלץ מאוד לבשרים כמו סטייקים, המבורגרים, עוף, לדגים ולירקות. טכניקת בישול זו מאפשרת בישול למידת עשייה מושלמת עם מרקם עסיסי ונראות תוססת, תוך שמירה על הערכים התזונתיים והמינרליים הטבעיים הנוכחים בחומרי הגלם השונים.

כמובן שניתן להתנסות במגוון המתכונים המומלצים לבישול בסו ויד, אך חיוני לעמוד בהנחיות הבטיחות והבישול הספציפיות בכדי להגיע לתוצאות מושלמות. 

 

באתר של Eat Meat תוכלו למצוא מגוון מתכונים מענגים לבישול בסו וויד. ביניהם, כנפיים עסיסיות בצ׳ילי וחמאה, קרם ברולה, שום קונפי, המבורגר וריבת בצל, חמוצים, וגולת הכותרת – אונטריב מפורק בלחמניה. נתח האונטריב מתאים בצורה מושלמת לבישול בסו ויד. בסוף המאמר צירפנו מתכון שתודו לנו עליו בהמשך. 

 

עם השיטות, האביזרים והגאדג’טים הנכונים, בישול בשר הופך לחוויה מהנה ומתגמלת ביותר. מדחום לבשר מבטיח טמפרטורות בישול מדויקות, בעוד שאביזרים למטבח מפשטים את תהליך הבישול. יצירת ראב בשר משלך, בעזרת המדריך להכנת ראב לבשר שסיפקנו,  משפרת את הטעמים. גם בישול סו-ויד עם שקיות ואקום למזון, מבטיח תוצאות עקביות ועסיסיות. 

אמצו את המתכונים, המדריכים, הכלים, האביזרים, הטכניקות והגאדגטים הללו, ובקרוב תמצאו את עצמכם מגיעים לשיאים חדשים בעולם הקולינריה, מרשימים בני משפחה וחברים עם מנות הבשר מבושלות עד כדי שלמות.

סל הקניות
סל הקניות שלך ריקמעבר לחנות